Manažerské dovednosti
Kurz s celkovým rozsahem 34 hodin bude rozdělen do tří ucelených bloků.
I. blok - Řízení sebe (5 h)
- Úvodní aktivita (brainstorming Kdo je to manažer)
- Sebeřízení (cvičení na sebereflexi a stanovení cílů, zpětná vazba jako technika sebeřízení - technika Graf důležitých lidí, jak přijímat zpětnou vazbu) - 2 h
- Time management - 2 h
- Plánování a techniky s ním spojené (Seznam, Žebříček priorit, ABC analýza, systematické plánování)
- Zvládání vyrušování
- Boj s odkládáním
- Týmová hra (přípravné cvičení na II. blok) - 1 h
II. blok - Řízení jiných (18 h - rozděleno na 4 + 6 + 4 + 4 h)
- Přijímání zaměstnanců a jejich adaptace - 3 h
- Vyhledávání zaměstnanců (vč. moderních trendů)
- Výběr z uchazečů se zaměřením na přijímací pohovor
(techniky výběru, přijímací pohovor, neverbální komunikace u přijímacího
pohovoru, týmové role)
- Období adaptace nového zaměstnance a role vedoucího v něm
- Řízení pracovního výkonu - 12 h
- Zásady týmové práce a co musí zvládat vedoucí týmu
- Motivace zaměstnanců a odměňování (se zaměřením na
variabilní složky mezd)
- Situační styl řízení (koučování, delegování, přímé řízení,
podpora)
- Péče o zaměstnance (a s ní související tvorba
pracovního prostředí)
- Komunikace se zaměstnanci (rozbor týmové hry z prvního
bloku, vedení porad)
- Hodnotící pohovor, naslouchání, poskytování zpětné vazby
- Řešení kázeňských prohřešků a nedostatečného výkonu, jak
získat někoho, aby se stal odpovědnějším
- Transakční analýza; příčiny, prevence a řešení konfliktů, typologie lidí, se kterými se obtížně vychází a jak s nimi jednat, asertivní techniky
- Propouštění zaměstnanců - 2 h
III. blok - Zvládání úkolů (11 h - rozděleno na 5 + 6 h)
- Techniky skupinového řešení problémů - 2 h
- Etiketa (uvítání zákazníka, představení, vizitky, oslovování, atd.) - 2 h
- Mezikulturní rozdíly komunikace při jednání (v Německu, Japonsku, USA) - 1 h
- Obchodní jednání (příprava, stanovení cílů, pravidlo prvního tahu, techniky kladení otázek u obchodního jednání, pravidlo zlatého mostu, neverbální komunikace se zaměřením na obchodní jednání, vyjednávání - jak dělat a nedělat ústupky, techniky překonávání námitek, nátlakové a manipulativní techniky - jak je poznat, jak se jim bránit, jak jim předcházet) - 6 h